суббота, 21 марта 2015 г.

НЕ ВІДКЛАДАТИ РОБОТУ НА ПОТІМ

Багатьом із нас знайома ситуація, коли щось відкладаємо «на завтра», і розпочаті справи швидко наростають. У тому, що ми переносимо щось на наступний день, немає нічого кримінального. Але якщо ці відстрочки і зволікання виникають не через те, що ми зайняті чимось важливішим, а тому, що не вміємо змусити себе працювати, коли не хочеться – варто задуматися і пошукати варіанти виходу з ситуації.

СИНДРОМ БІЛКИ В КОЛЕСІ
Зазвичай виникає; коли немає верхньої межі завантаженості. Пам'ятаєте приказку: «Остання соломинка зламала спину верблюда»? Точно так само може статися і в роботі. Якщо ви не можете сказати «ні», якщо боїтеся, що хтось погано про вас подумає, якщо хочете подобатися всім оточуючим, то це – дуже серйозний симптом. 

    Що робити?
    • Не можна братися за все на світі! Разом з начальником визначте коло ваших посадових обов'язків. Якщо справу може і повинен робити інший співробітник – навчіться делегувати повноваження.
    • Ставте собі чіткі плани. Перевіряйте їх на реалістичність. Якщо у вас є звичка затримуватися на робота вечорами (або приходити у вихідні) – це привід для серйозних роздумів.
      Успішні люди встигають зробити все протягом стандартного робочого дня! Якщо вам не вдається – то чому? Вмійте розподіляти навантаження. Якщо ви працюєте за трьох, це не означає, що і зарплату ви отримуєте підвищену. Значить, можна вести переговори з начальством про розподіл навантажень.
    • Вдосконалюйте навички! Деякі люди насправді працюють дуже повільно. Сподіваюся, це не про вас? Нехай краще інші дивуються, як швидко ви друкуєте, можете знайти потрібну інформацію, який ідеальний порядок у вас на робочому місці і т. д.

    А ЯКЩО НЕ ХОЧЕТЬСЯ, ЧЕРЕЗ ТЕ НЕ МОЖЕТЬСЯ?
    Якщо ви вважаєте, що вам ліньки, задайте собі питання – чому? Зазвичай за цією відмовкою ховаються більш серйозні причини, від яких не можна просто так відмахнутися.

    Фізична втома.
    Спробуйте хоча б протягом тижня спати не менше 8 годин на добу. Якщо є можливість, у вихідні відіспіться, погуляйте на свіжому повітрі.


    Відсутність інтересу.
    Не кожна робота шалено захоплююча. Наприклад, один бачить у праці бухгалтера цікаву пригоду – як звести баланс, а для іншого це – нудна рутина. Пошукайте в своїй роботі те, що вам подобається, що у вас виходить добре, що приносить задоволення. Якщо не вийшло – можливо, варто задуматися про зміну заняття? Або подумайте, на що ви хочете витратити зароблені гроші – багатьох це мотивує.


    Зайва вимогливість.
    Вона буваєте власна і зовнішня. Якщо ви страждаєте «синдромом відмінника», то, можливо, пора вже відучитися від звички робити все «на п'ятірку»? Часто потрібно, щоб справу було зроблено якомога швидше, при цьому не завжди необхідний максимальний рівень якості.

    Уточнюйте, як саме треба зробити роботу, це позбавить вас від зайвих зусиль. Якщо ж у вас дуже вимогливий начальник, то навчіться «перевершувати очікування» – робити справу так, щоб він був задоволений. Якщо це неможливо – змиріться або поміняйте начальника (разом з роботою).

    Придивіться, як трудяться інші. Зазвичай в колективі негативно ставляться до «вискочок», тому, якщо ви не готові «йти по головах», не намагайтеся бути найефективнішим і кращим – нічого, крім загальної озлобленості, це не принесе.


    Стрес.
    Навчіться контролювати той короткий момент, який знаходиться між тим, коли ви сприймаєте інформацію, що надходить, і тим, коли починаєте реагувати на неї. Якщо щось йде не так, то замість того щоб панікувати і кричати: «Все пропало», оцініть, в яку суму обійшлася дана ситуація (зазвичай це набагато менше, ніж ви думали), і подумайте, що можна зробити для її виправлення.

    Якщо стрес все ж таки став вашим супутником, почніть від нього поступово позбуватися. У вас є список того, що приносить вам радість і задоволення? Знайдіть час і щоденно, в обов'язковому порядку, плануйте кілька подібних справ. Відвідайте масажиста, займіться спортом, знайдіть собі хобі. Краще – в компанії однодумців. Поступово ви помітите, що стрес почав покидати вас.

    Якщо ж ви відкладаєте роботу на потім, це означає, що в даний момент ви займаєтеся чимось іншим. Проблеми виникають тоді, коли ви переносите на завтра важливі справи для того, щоб прямо зараз отримати миттєве задоволення, а завтра вам доводиться платити за це дуже високу ціну. Не треба прагнути до «залізної самодисципліни». Можна і в м'якій формі так переробити деякі свої звички, щоб отримувати більше задоволення від життя і менше відкладати на потім.

    Джерело: Інна Іголкіна "Не відкладати роботу на потім" // Психологія і я. – 2014. – С. 42-43.
         Фото: http://s-kalinin.blogspot.com/2015/02/blog-post_24.html

    Комментариев нет: